بـیمه عـمـر و تـامـین آتــیه پاســارگـــاد

مشاوره رایگان و نماینده فروش بیمه عمر و تامین آتیه

بـیمه عـمـر و تـامـین آتــیه پاســارگـــاد

مشاوره رایگان و نماینده فروش بیمه عمر و تامین آتیه

تفاوت بیمه عمر با بیمه تامین اجتماعی

يكشنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۷، ۰۲:۰۴ ق.ظ

🔄تفاوت بیمه عمر با بیمه تامین اجتماعی

✅مبلغ پرداختی

در بیمه های عمر مبلغ پرداختی به دلخواه بوده فرد میتواند با هرمبلغی خود را بیمه کند.
در بیمه تامین اجتماعی مبلغ حق بیمه توسط کارشناس بیمه با توجه به شغل و میزان درآمد بیمه شده ۲۰ درصد درآمد ماهانه تعیین میشود و مبلغ حداقل برای بیمه شدن ۲۵۰ هزارتومان در ماه می باشد.

✅مدت قرارداد

دربیمه های عمر مدت قرارداد به انتخاب خود شخص بوده و از ۵ تا ۳۰ سال می تواند انتخاب کند.
دربیمه تامین اجتماعی مدت قرارداد ۳۰ سال در مشاغل سخت ۲۵ سال می باشد.

✅استفاده از سرمایه

دربیمه های عمر فرد بیمه شده بعد از شش ماه ماه پرداخت می تواند تا ۹۰ درصد پولی که پرداخت کرده و سود آن را بصورت وام بدون ضامن و با سود ۴درصد برداشت کند و طی اقساط حداکثر ۳۶ ماهه بازپرداخت کند و دوباره بعد از تسویه وام درخواست وام مجدد دهد.وهمچنین بعد از سال پنجم بدون درنظر گرفتن مدت قرارداد میتواند قرارداد را فسخ و کل پول  پرداختی و سود پول خود را برداشت کند و قرارداد را ابطال کند.
اما در بیمه تامین اجتماعی طبق قانون تامین اجتماعی پرداخت زیر ده سال نه سابقه محاسبه میشود نه بازنشستگی به بیمه شده تعلق میگیرد یعنی کل پولی که پرداخت شده را سازمان بیمه بعنوان کارمزد و پول خدمات درمانی برداشت میکند و به سازمان تعلق دارد.پرداخت بالای ده سال تا ۲۹سال و یازده ماه سابقه حساب میشود ولی امکان برداشت از بیمه وجود ندارد مگر سن بیمه شده ۶۰ سال باشد.در کل امکان برداشت از تامین اجتماعی وجود ندارد مگر اینکه بیمه شده  سی سال حق بیمه پرداخت کرده باشد و سنش هم از شصت سال گذشته باشد.

✅سود دهی

در بیمه های عمر سرمایه گذاری سود تضمینی برای دوسال اول ۱۶ درصد برای سال سوم و چهارم ۱۳ درصد و برای سال های مازاد بر ۴ سال ۱۰ درصد بصورت تضمینی تا پایان قرارداد می باشد.که علاوه برسود تضمینی به سرمایه بیمه شدگان سود حاصل از مشارکت هم سالانه اضاف میشود، در مجموع  به پول بیمه شده ها بین ۲۰ تا ۲۴ درصد سود تعلق میگیرد.
اما در تامین اجتماعی هیچ گونه سودی به پول بیمه شده ها تعلق نمیگیرد.

✅ارائه خدمات

دربیمه های عمر بیمه شده تحت پوشش
بیمه هزینه پزشکی حوادث تا ۲۵ میلیون تومان
بیمه نقص عضو تا ۲۵۰میلیون تومان
بیمه امراض خاص تا ۲۰۰ میلیون تومان(پنج بیماری انواع سرطان های بدخیم،سکته مغزی،سکته قلبی،جراحی عمل قلب باز،پیوند اعضای اصلی بدن هر کدام ۴۰ میلیون تومان)
بیمه ازکارافتادگی ۶۰ میلیون تومان غرامت+معافیت از پرداخت حق بیمه
بیمه آتش سوزی منزل مسکونی تا ۵۰۰ میلیون تومان
بیمه دیه فوت طبیعی تا ۲۵۰ میلیون تومان
بیمه دیه فوت حادثه تا۵۰۰ میلیون تومان

اما درتامین اجتماعی فرد بیمه درمانی دریافت میکند که فقط در مراکز درمانی خاص هزینه درمان رایگان بوده و در مراکز درمانی طرف قرارداد ۷۰ درصد فرانشیز دارد.و ۳۰درصد تخفیف میگیرد.
و پرداخت دیه نقص عضو و دیه فوت فقط بیمه شده درمحل کار باید دچار نقض عضو یا فوت شود. که آن هم کارشناس باید تایید کند که مقصر خودفرد نبوده و بر اثر بی احتیاطی دچارحادثه نشده باشد که پرداخت دیه صورت گیرد.ودرصورتی که بیمه شده مقصر تلقی گردد هیچ دیه ای به فرد تعلق نمیگیرد.

✅نحوه دریافت بازنشستگی

در بیمه عمر و پس انداز فرد بیمه شده در حال حاضر کل پول و سود حاصل از پول خود را بصورت یکجا دریافت کرده و رسید تسویه حساب را با شرکت بیمه امضا می کند.
اما در تامین اجتماعی مقداری از پول فرد بیمه شده رو همان زمان بازپس میدهند و باقی مانده پول را بصورت مستمری بازنشستگی تا پایان حیات به خودشخص ودر صورت فوت شخص به همسر ودرصورت فوت همسر به پسر زیر هجده سال و یا دختر مجرد می دهند درصورت نبود هیچ یک کل پول متعلق به سازمان تامین اجتماعی می باشد و مستمری قطع میگردد.

نکته:  در صورتی که فرد مجرد باشد و سی سال پرداخت کند قبل از دریافت بازنشستگی فوت کند هم کل پولی که پرداخت کرده متعلق با سازمان میباشد هیچکس امکان استفاده از آن را ندارد...

اما اگر همین فرد در بیمه عمر سرمایه گذاری کرده بود علاوه بر پرداخت دیه فوت به وراث کل پول و سرمایه این سی سال پرداخت هم بصورت یکجا به وراث پرداخت میشد.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۲۵
محمد ممولر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">