بـیمه عـمـر و تـامـین آتــیه پاســارگـــاد

مشاوره رایگان و نماینده فروش بیمه عمر و تامین آتیه

بـیمه عـمـر و تـامـین آتــیه پاســارگـــاد

مشاوره رایگان و نماینده فروش بیمه عمر و تامین آتیه

در خرید بیمه عمر باید به چه نکاتی توجه کرد؟

چهارشنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۷، ۰۴:۱۵ ب.ظ
⭕️در خرید بیمه عمر باید به چه نکاتی توجه کرد؟🤔

🔵فرقی نمی‌کند که بیمه عمر خود را از کدام نماینده بخرید، فقط مطمئن شوید که آگاهی کاملی در مورد مسائل زیر دارید:
🔻یک. حق بیمه پرداختی و نرخ افزایش سالانه حق بیمه

🔻هرقدر مجموع حق بیمه ای که طی یک سال پرداخت می‌کنید بیشتر باشد، طبیعتاً درنهایت سود بیشتری نیز دریافت خواهید کرد. شما می‌توانید برای پوشش تورم در قرارداد مشخص کنید که حق بیمه شما سالیانه ۵ تا ۲۵ درصد افزایش داشته باشد. به این صورت اگر در سال اول ماهیانه ۱۰۰۰۰۰ تومان پرداخت کرده باشید و نرخ افزایش هم ۱۰ درصد باشد، در سال دوم هرماه ملزم به پرداخت ۱۱۰۰۰۰ تومان هستید.

🔻دو. نحوه پرداخت حق بیمه (ماهانه یا سالانه)

شما می‌توانید حق بیمه را به‌صورت ماهانه و سالیانه یا حتی طی دو یا چند قسط پرداخت کنید. پرداخت یکجا منافع بیشتری برای شما در پی خواهد داشت، اما اگر در متن قرارداد شما ذکر شده باشد که حق بیمه به‌صورت ماهیانه پرداخت می‌شود، دیگر پرداخت چند قسط با هم تأثیری در وضعیت شما ندارد. بهتر است مطابق با قرارداد حق بیمه خود را پرداخت کنید و تأخیر در پرداخت نداشته باشید.

🔻سه. پوشش‌های بیمه ای (فوت، نقص عضو، ازکارافتادگی، بیماری‌های خاص)

معمولاً این نوع بیمه نامه ها پوشش های خاصی هم دارند که به‌صورت اختیاری قابل انتخاب است؛ اما در صورت انتخاب شما یا به صورت جداگانه ملزم به پرداخت هزینه مازاد بر حق بیمه پرداختی هستید یا هزینه این پوشش ها از حق بیمه شما کسر می‌شود. از بیمه گر خود بخواهید دقیقاً به شما توضیح دهد که اضافه شدن این پوشش ها ماهانه چه قدر برای شما هزینه خواهد داشت.

🔻چهار. سود تضمینی (بازخرید) و سودهای محقق شده در سال‌های قبلی

چنان‌چه بخواهید زودتر از موعد مقرر اندوخته خود را دریافت کنید، بیمه طی شرایط خاصی اندوخته شما را به شما پس می‌دهد. معمولاً هنگام عقد قرارداد جدول محاسبات ریاضی در اختیار شما قرار داده می‌شود. ضمن بررسی این جدول، حتماً از بیمه گر خود بخواهید جزئیات دقیق سود محقق شده سال‌های گذشته شرکت بیمه را به شما اعلام کند. سود محقق شده سودی است که به بیمه گذاران در سال‌های قبل پرداخت شده است.

🔻پنج. استفاده‌کنندگان از مزایای بیمه در صورت فوت بیمه گذار

چنانچه شما در طول مدت قرارداد فوت کنید، بیمه سرمایه فوت را به بازماندگان شما پرداخت می‌کند. پس لازم است هنگام عقد قرارداد، استفاده کنندگان از سرمایه فوت شما را مشخص کنید. در صورت استفاده از وراث قانونی حتما به نسبت مساوی بزنید و یا دقیقاً مشخص کنید: "همسرم” یا "فرزند اولم” یا "پدرم”

هرگونه ابهام در این زمینه باعث می‌شود بیمه در پرداخت سرمایه فوت دچار مشکل شود. همین‌طور شما می‌توانید چندین وارث را به ترتیب اولویت مشخص کنید؛
برای مثال: اول "همسر – ۱۰۰%” – دوم "فرزند اول – ۱۰۰%” – سوم "فرزند دوم – ۱۰۰%”

این کار به دلایل حقوقی مهم است که می‌توانید هنگام خرید بیمه نامه از بیمه گر خود علت آن را بپرسید.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۳/۱۶
محمد ممولر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">